Przejdź do treści
top
  • Strona główna
  • 5 wskazówek, które pomogą zarządzać niespodziewanymi sytuacjami i zmniejszyć ryzyko w biznesie

5 wskazówek, które pomogą zarządzać niespodziewanymi sytuacjami i zmniejszyć ryzyko w biznesie

Kobieta przy komputerze
Kobieta przy komputerze

Planowanie i ocena ryzyka to mało ekscytujące zadanie, jednak stanowi kluczowy element każdego przedsięwzięcia. Uzyskanie lepszego wglądu w projekt może decydować o jego sukcesie lub porażce. Czasami przewidywanie niespodziewanych sytuacji poprzez zastosowanie narzędzi i systemów może pomóc w zarządzaniu nieoczekiwanymi trudnościami w przyszłości.  

Oto pięć sposobów, które pomogą mogą pomóc przygotować się na potencjalne niespodziewane sytuacje biznesowe: 

1. Zidentyfikuj potencjalne ryzyka 

Na początek przeprowadź burzę mózgów. Zacznij od zidentyfikowania przeszkód - od dużych przeszkód po małe trudności – im więcej zidentyfikujesz teraz, tym lepiej. Mogą to być ryzyka praktyczne, takie jak przekroczenie budżetu, ale też bardziej złożone, jak kwestie prawne czy środowiskowe. 

2. Określ prawdopodobieństwo wystąpienia ryzyka 

Kiedy już zidentyfikujesz wszystkie potencjalne ryzyka, oszacuj prawdopodobieństwo ich wystąpienia. Ustalenie, czy i kiedy mogą się zdarzyć, pomoże zapobiec ich wystąpieniu.  

3. Określ skalę i powagę każdego ryzyka 

Co dalej po zidentyfikowaniu ryzyka i oszacowaniu ich prawdopodobieństwa?  Czy ryzyko może zaprzepaścić całe przedsięwzięcie, czy będzie to tylko drobna niedogodność? Jak duży problem może stanowić każde z nich? 

Przy zarządzaniu ryzykiem kluczowe jest zrozumienie w jakim stopniu każde ryzyko może wpłynąć na projekt lub firmę. Przypisanie potencjalnie ryzykownym elementom prostej subiektywnej oceny na podstawie ich powagi pomoże w ustaleniu priorytetów. 

4. Stwórz macierz ryzyka 

Przed wprowadzeniem środków zaradczych, należy przygotować macierz oceny ryzyka i przypisać do niej oceny dla każdego ryzyka lub scenariusza. Oceny wpływu ryzyka na projekt lub firmę przypisuje się następująco: 1 oznacza „nieistotny”, a 5 „katastrofalny”. Następnie należy przypisać ocenę prawdopodobieństwa wystąpienia ryzyka, używając tej samej skali od 1 do 5, gdzie 1 oznacza „bardzo mało prawdopodobne”. 

Następnie mnoży się te wartości, aby uzyskać ostateczny wynik. Wszystko, co osiągnie wynik 10 lub wyższy, powinno zostać oznaczone i zbadane. 

5. Przeglądaj, przeglądaj, przeglądaj 

Jeśli ocena ryzyka czegoś uczy, to tego, że błędy się zdarzają. Dlatego w przypadku wystąpienia ryzyka warto podjąć kroki, które pomogą wdrożyć środki zaradcze w przyszłości.  

  

AKTUALNOŚCI FLEETCOR
– BĄDŹ NA BIEŻĄCO

Typowe błędy, skuteczne strategie: Jak firmy mogą obniżyć koszty paliwa

Koszty paliwa stanowią istotny element wydatków wielu firm, zwłaszcza tych dysponujących dużymi

Szczegóły

Jak firmy mogą kontrolować koszty personelu za pomocą kart paliwowych

Firmy stale poszukują sposobów na optymalizację wydatków i jednoczesne podniesienie efektywnośc

Szczegóły

Zużycie paliwa a styl jazdy. Czy odpowiednią jazdą można wpłynąć na obniżenie ilości zużywanego paliwa?

Zużycie paliwa przez firmowe pojazdy jest jednym z obszarów, który można kształtować, aby obniż

Szczegóły

Przegląd paliw na rynku polskim - od „ dziewięćdziesiątki piątki” do wodoru. Tradycyjne i alternatywne rodzaje paliw

Czasy, kiedy na stacjach paliw dostępne były jedynie dwa podstawowe ich rodzaje – benzyna i ole

Szczegóły

bg

CZY WZBUDZILIŚMY TWOJE ZAINTERESOWANIE? – POZWÓL, ŻE ODEZWIEMY SIĘ DO CIEBIE

Chcesz dowiedzieć się więcej o nas, o naszych produktach i usługach? Pozwól naszemu nowemu zespołowi obsługi klienta oddzwonić do Ciebie i przedstawić indywidualną ofertę.
Wybierz najwygodniejszy sposób i pozwól nam do Ciebie oddzwonić. Nie masz ochoty na wysłuchiwanie irytujących melodyjek ani na długi czas oczekiwania?

Nie zwlekaj i skorzystaj z naszej usługi oddzwaniania – oszczędzisz czas i nerwy: