Korzystanie z kart paliwowych to świetny sposób na uproszczenie zarządzania flotą, zarówno dzięki fakturom zbiorczym, jak i możliwości lepszego zarządzania oraz śledzenia wydatków w portalu klienta. Mimo to wciąż krąży wiele mitów związanych z paliwem, jego tankowaniem i jego rodzajami.
Istnieje kilka mitów na temat kupowania paliwa, oto najpopularniejsze z nich:
MIT: Tankuj paliwo rano, aby zatankować jak najwięcej.
Krąży przekonanie, że tankowanie paliwa rano pozwala zatankować go objętościowo więcej. Hipoteza głosi, że chłodniejsza temperatura wpływa na gęstość paliwa, co oznacza, że można go zatankować więcej za tę samą cenę niż później w ciągu dnia, gdy temperatura wzrośnie, a paliwo się rozszerzy.
Czy to prawda? Naukowcy sugerują, że w teorii jest w tym ziarnko prawdy, ale korzyść jest tak niewielka, że po odczekaniu w porannym korku można stracić więcej, niż zyskać. Dbając o to, by każda wydana złotówka na karcie paliwowej była jak najlepiej wykorzystana, pamiętajmy, że wstawanie o świcie, by zatankować pojazdy, wydaje się przesadzone.
MIT: Najlepsze jest paliwo premium.
To jeden z najpopularniejszych mitów dotyczących paliwa. Paliwo premium różni się nieco od standardowego, ale jeśli nie masz samochodu sportowego lub luksusowego modelu z silnikiem pracującym na wyższych obrotach, różnica może nie być tak widoczna..
Dlatego, choć w uzasadnionych przypadkach warto zainwestować w paliwo premium, nie ma powodów do obaw, że paliwo standardowe wpłynie na wydajność pojazdów służbowych podczas codziennego użytkowania.
MIT: Tankowanie „pod korek” po kliknięciu pistoletu.
Każdy kierowca zrobił to przynajmniej raz — po usłyszeniu kliknięcia wyłączającego pistolet na stacji kontynuował tankowanie, aby „dobić” bak „pod korek”.
Jest to błędne przekonanie, ponieważ dalsze przytrzymywanie pistoletu nie sprawi, że bak będzie bardziej napełniony. To strata pieniędzy, która również niesie ze sobą ryzyko kosztownej awarii.,
MIT: Zanieczyszczone paliwo po uzupełnieniu dystrybutora.
Kolejny mit mówi, aby nie tankować paliwa z dystrybutora, który został właśnie uzupełniony.
Istnieją sugestie, że uzupełnianie zbiorników dystrybutorów wzburza osad na dnie, co zanieczyszcza paliwo. Jednak nowoczesne pompy są wyposażone w filtry, które zapobiegają przedostawaniu się zanieczyszczeń do silnika, więc można śmiało stanąć w kolejce zaraz po odjechaniu cysterny.
MIT: Więcej paliwa zużywa się na włączanie i wyłączanie silnika niż na jego pozostawienie włączonym.
Wyobraźmy sobie duży korek, w którym kierowcy stoją kilka lub kilkanaście minut z włączonym silnikiem. Według tego mitu włączanie i wyłączanie silnika rzekomo zużywa więcej paliwa niż jego pozostawienie włączonym.
W rzeczywistości utrzymywanie silnika w pracy wymaga ciągłego pompowania paliwa, podczas gdy włączanie i wyłączanie silnika (gdy jest ciepły) nie zużywa dodatkowej ilości paliwa. Dlatego podczas dłuższego postoju bardziej opłaca się wyłączyć silnik.